Oracle Customer Experience (Oracle CX)

 

Platforma Oracle CX jest nowoczesnym, w pełni chmurowym, gotowym rozwiązaniem, skierowanym do firm przechodzących cyfrową transformację. Została zaprojektowana i zbudowana z myślą o dużych przedsiębiorstwach, często działających według skomplikowanych procesów i posiadających wyjątkowo złożoną architekturę systemów IT.

Firma Oracle, posiadając wieloletnie doświadczenie w obszarach CRM i marketingu dołożyła najwyższych starań, aby to rozwiązanie spełniało oczekiwania najbardziej wymagających klientów, między innymi, aby system był w stanie w całości (end-to-end) wspierać procesy biznesowe. Oracle CX, jako kompletne rozwiązanie, bądź jako zestaw indywidualnych modułów wspiera tego typu procesy.

Rozwiązanie Oracle CX wyróżnia wyjątkowa elastyczność, dzięki czemu w łatwy sposób dopasowuje się do specyficznych potrzeb biznesu i IT, jak również umożliwia efektywne rozszerzanie o potencjalnie brakujące funkcjonalności. Cecha ta jest szczególnie istotna dla przedsiębiorstw, w których działa wiele jednostek organizacyjnych mających nie zawsze zbieżne potrzeby. Elastyczność rozwiązania przejawia się również na etapie wdrożenia – dając możliwość uruchamiania potrzebnych funkcjonalności, czy modułów krok po kroku, w miarę zapotrzebowania i w kontekście danej jednostki organizacyjnej firmy.

Platforma Oracle CX jest rozwiązaniem modułowym – oznacza to, że może być dostarczona, jako kompletny, w pełni funkcjonalny produkt lub jako zestaw pojedynczych modułów, realizujących dane funkcjonalności. Moduły te są w pełni zintegrowane i nie wymagają dodatkowej pracy, aby zapewnić przepływ informacji między nimi. Natomiast technologia wykorzystana do budowy rozwiązania bazuje na otwartych standardach, co sprawia, że likenci unikają tzw. “vendor lock-in” czyli uzależnienia od jednego dostawcy.

Jako rozwiązanie w pełni chmurowe, Oracle CX cechuje wyjątkowo krótki czas wdrożenia i produkcyjnego uruchomienia. Dzięki temu, odpowiedź na potrzeby biznesowe może być dostarczona w najkrótszym możliwym czasie. Rozwiązanie chmurowe jest dostępne niemal „od ręki”, bez konieczności oczekiwania miesiącami czy latami, na zakończenie projektu, podczas gdy wymagania biznesowe mogły się już dawno zdezaktualizować.

Graficzny interfejs platformy Oracle CX jest wyjątkowo przyjazny dla użytkownika, co ma ogromny wpływ na szybkość przyjęcia i opanowania nowego oprogramowania przez jego użytkowników. Przekłada się to bezpośrednio na sukces wdrożenia systemów CRM i osiągnięcie celów biznesowych. Platforma zapewnia wsparcie dla różnych sposobów pracy – dostarcza interfejs zarówno webowy jak i mobilny oraz umożliwia współpracę między różnymi zespołami, procesami biznesowymi czy partnerami.

Rozwiązanie jest opracowane tak, aby zapewnić wsparcie dla różnych modeli i scenariuszy biznesowych. Dzięki temu odrębne jednostki biznesowe przedsiębiorstwa mogą z jego pomocą realizować własne cele i implementować własne procesy, nie ingerując jednocześnie w pracę innych, równoległych jednostek. Ponadto, elastyczność platformy Oracle CX umożliwia wprowadzanie i rozwijanie nowych usług i produktów, np. dostępu do Internetu.

W tym celu, platforma zapewnia właściwe wsparcie, np. możliwość obsługi subskrypcji (abonamentów), w przeciwieństwie do jednorazowej (transakcyjnej) relacji biznesowej.

W ramach Oracle CX, możliwa jest obsługa m.in. takich procesów biznesowych jak:

Automatyzacja marketingu – aby zwiększyć świadomość marki, generować popyt i wzrost liczby klientów, otwierać nowe szanse sprzedażowe, a także obsługiwać cross-sell i up-sell.

Oracle Marketing Cloud to rozwiązanie, które może zostać dopasowane do potrzeb klienta; składa się z platformy Data Management Platform umożliwiającej gromadzenie danych behawioralnych użytkowników Internetu i wyświetlanie reklam w oparciu o nie; Infinity czyli platformy analitycznej, pozwalającej śledzić, mierzyć i optymalizować zachowanie użytkowników stron internetowych i aplikacji mobilnych; Maxymisera który pozwala na adaptację stron internetowych w locie do formy, która będzie najlepiej konwertowała, wiodących platform marketing automation: Responsys i Eloqua, które odpowiadają za komunikację z klientem w wielu kanałach i zasilane są sztuczną inteligencją; Unity- Customer Data Platform – wiodące rozwiązanie w dziedzinie cyfrowego marketingu.

Automatyzacja procesu sprzedaży – aby wydajnie zarządzać danymi klientów, podążać za szansami sprzedażowymi, skracać czas „lead-to-order” czy bardziej precyzyjnie prognozować sprzedaż.

Oracle Sales Cloud to nie tylko CRM w chmurze odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą, ale także CPQ czyli narzędzie umożliwiające konfigurację i wycenianie produktów oraz Datafox, który umożliwia uzupełnianie danych klientów informacjami zebranymi z wielu źródeł, a także Subscription Management pozwalający na zarządzanie zakupami i konsumpcją subskrypcji klientów.

Obsługa klienta – aby dostarczać niezapomniane doświadczenia, wydajnie obsługiwać nowych i aktualnych klientów oraz docierać do nich tymi kanałami, które sami preferują.

Oracle Service Cloud umożliwia wsparcie call center przez połączenia telefoniczne, czat, email; a dodatkowo jest w stanie ułatwiać klientom znajdowanie odpowiedzi na stronie internetowej bez kontaktu z biurem obsługi klienta. Oferuje także wsparcie dla brygad terenowych w aplikacji Field Service.

Oracle CX jest rozwiązaniem typu Software-as-a-Service. Firma Oracle oferuje również dostęp do technologii (Platform-as-a-Service), na bazie której budujemy nasze produkty. W ten sposób możemy tworzyć szyte na miarę rozwiązania, dopasowane do naszego klienta. Jeśli w szczególnym przypadku, rozwiązaniu SaaS brakuje danej funkcjonalności, jesteśmy w stanie dostarczyć ją w spójnym środowisku, za pośrednictwem usług PaaS. W ten sposób możemy dokładniej spełniać wymagania naszych klientów, precyzyjnie odwzorowując ich procesy biznesowe z obszaru CRM, marketingu, a także systemów back-office’owych, np. ERP, systemów sieciowych, itp.

Oracle CX jest rozwiązaniem dedykowanym dla dużych przedsiębiorstw, dlatego też zawiera wbudowane mechanizmy kontroli dostępu i zbudowane jest od samego początku z myślą o zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Jest to odzwierciedlone we wszystkich poziomach proponowanego systemu, począwszy od architektury typu „single tenant”, przez raportowanie dostępów w BI aż po wysoce granularną kontrolę dostępu do ustawień aplikacji i usług. Rozwiązanie jest często wdrażane w dużych, międzynarodowych korporacjach finansowych i organizacjach rządowych, które mają wyjątkowo wysokie wymagania dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa informacji. To sprawia, że platforma Oracle CX jest poddawana skrupulatnym kontrolom jakości. Już w trakcie rozwoju oprogramowania definiowane są i wdrażane odpowiednie procedury, które zapewniają wysoki poziom niezawodności i bezpieczeństwa.

Podsumowując Oracle CX Cloud jest najszerszym i najgłębszym portfolio produktowym do obsługi klienta. Aplikacje CX Cloud zyskały wiele wyróżnień firm analitycznych w swoich kategoriach, a Oracle zobowiązuje się do ich rozwoju w przyszłości.


Pełny opis pakietu można znaleźć TUTAJ